Diepgaande kennis over allergologie en dermatologie

Bij Allergie Centra Nederland zijn we trots op ons toegewijde en deskundige team, geleid door onze oprichter, een ervaren dermatoloog en allergoloog. Met een diepgaande kennis van de allergologie en dermatologie heeft onze oprichter een centrum gecreëerd dat zich richt op de beste zorg en behandeling voor patiënten met allergieën.

Een divers team van professionals, elk met hun eigen expertise

Ons team bestaat uit een diverse groep professionals, elk met hun eigen expertise. Naast onze dermatologen en allergoloog werken er bij ons ook basisartsen, ervaren verpleegkundigen, huidtherapeuten en doktersassistenten die zorgen voor persoonlijke en nauwkeurige zorg voor elke patiënt.

Geavanceerde technologieën in diagnostische en behandelprocessen

Onze ICT-specialisten spelen een cruciale rol in het integreren van geavanceerde technologieën in onze diagnostische en behandelprocessen, waardoor we altijd voorop lopen in medische innovaties.

Diverse specialismen voor een holistische benadering van allergiezorg

Ons team werkt nauw samen met diverse specialismen om een holistische benadering van allergiezorg te garanderen. Door regelmatig overleg met andere experts kunnen we uitgebreide en goed geïnformeerde behandelingsplannen ontwikkelen die aansluiten bij de individuele behoeften van onze patiënten.

Een omgeving waar elke patiënt zich gehoord, begrepen en optimaal behandeld voelt

Bij Allergie Centra Nederland streven we ernaar om een omgeving te bieden waar elke patiënt zich gehoord, begrepen en optimaal behandeld voelt.

Ontwikkelteam

Pieter Wisse

Pieter Wisse

Software Developer
Elahe Rezapour

Elahe Rezapour

Junior UX-designer
Mihaita Melnic

Mihaita Melnic

AI/ML Developer
Maura Wind

Maura Wind

Creative Business i.o

Veelgestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van het centrum?

Wij zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 08.30uur tot 16.30uur. Wij werken uitsluitend op afspraak. Feestdagen gesloten.

Heb ik een verwijzing van mijn huisarts nodig om een afspraak te maken?

Ja. De huisarts kan u verwijzen via Zorgdomein. Heeft u vragen hierover, neem dan onder openingstijden contact met ons op via: 088 666 85 55.

Welke soorten allergieën behandelen jullie?

Wij kunnen u bij elk allergie voorzien in advies. Helaas kunnen niet alle allergieën bij ons onderzocht worden. Is dit bij u het geval dan zorgen wij voor een soepele doorverwijzing naar een centrum waar deze testen wel gedaan kunnen worden.

Hoe kan ik een afspraak maken of annuleren?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen voor met maken/wijzigen of annuleren van uw afspraak. Let op, bij annulering binnen 24uur voor de afspraak zullen hier kosten aan verbonden zijn.

Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?

Neemt u naar uw eerste afspraak uw identiteitsbewijs, zorgpas en actueel medicatieoverzicht mee. Mogelijk verzoeken wij u per e-mail om nog aanvullende informatie mee te nemen naar de afspraak.

Hoe lang duurt een afspraak meestal?

Dit is afhankelijk van het soort afspraak dat u heeft. Een standaard consult duurt bij ons 10 minuten. Een allergietest neemt gemiddeld 20 minuten in beslag.

Welke tests voeren jullie uit om allergieën te diagnosticeren?

Bij Allergie Centra Nederland voeren wij diverse diagnostische tests uit. Op de pagina allergietest vind u hierover meer informatie. Uw zorgverlener informeert u van te voren welke test er bij u gedaan zal worden.

Worden de kosten van de behandelingen vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Uw bezoek valt onder ongecontracteerde specialistische zorg, de hoogte van de vergoeding van de zorgverzekeraar is afhankelijk van wat voor verzekering u heeft. Kijk op de pagina vergoedingen voor meer informatie hierover. Bij twijfel, neemt u dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Hoe snel kan ik terecht voor een afspraak?

Wij streven ernaar onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. De huisarts kan op het moment van verwijzen zien wat de actuele wachttijd is. Let op, dit is een indicatie van de wachttijd en kan afwijken van de daadwerkelijke wachttijd. Neemt u gerust telefonisch contact met ons op om te zien wat wij in de tussentijd voor u kunnen betekenen.

Wat moet ik doen in geval van een allergische noodsituatie?

Heeft u een allergische noodsituatie belt u dan direct 112.

Zijn er parkeermogelijkheden bij het centrum?

Er is voldoende (betaalde) parkeergelegenheid rondom ons centrum.

Bieden jullie ook online consultaties aan?

Ja, wij werken ook met schriftelijke consultaties. Neem voor vragen hierover contact op met ons centrum om te zien wat wij hierin voor u kunnen betekenen. Wanneer er op ons verzoek een schriftelijke consultatie wordt gedaan wordt u hierover voor verzending van het consult geïnformeerd dat u met het verzenden van de resultaten akkoord gaat met de schriftelijke consultatie.

Hoe kan ik een klacht indienen als ik niet tevreden ben met de zorg?

Wij streven ernaar om zo goed mogelijk zorg te verlenen. Bent u toch ontevreden met de geleverde zorg? Dan kunt u een klacht indienen.

Kan ik mijn behandeling voortzetten als ik naar een andere stad verhuis?

Op dit moment zijn wij bezig om uit te breiden naar meerdere locaties. Klik hier voor onze actuele locaties. Indien u liever op een van onze andere locaties komt, overleg dit dan met de locatie waar u op dit moment in behandeling bent. Wij helpen u graag met de overdracht naar een van de andere locaties.

📢 Belangrijke mededeling

Vanwege een werkbezoek in het buitenland zijn wij gesloten voor patiëntenzorg van dinsdag 11 februari tot en met vrijdag 21 februari.

📩 Vragen? Neem contact met ons op via het contactformulier of info@allergiecentra.nl.
Bij telefonisch contact wordt u verbonden met een callcenter; zij noteren uw vraag, en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. Tijdens ons werkbezoek in het buitenland gebeurt dit per e-mail vanwege beperkte telefonische bereikbaarheid en het tijdverschil.

📅 Afspraak maken? Dat kan weer vanaf 24 februari.

Bedankt voor uw begrip!